Fighter Ops

Area dedicata ai simulatori di volo
Rispondi
Pacman
Aviere Scelto
Aviere Scelto
Messaggi: 86
Iscritto il: 28 settembre 2005, 14:34
Località: Belgium, Antwerp
Contatta:

Messaggio da Pacman » 1 agosto 2007, 17:07

Gracie sissovich!

I will put an english version and a "google-italian version" :D

From what I could read there seem to be some questions that certain systems will not be able to run FighterOps. Now, we will do our uttermost best to make sure an average system, at time of release, will be able to run FO with all sliders down.
Know that a lot of modern coding and rendering techniques give you excellent result for a far less increase of system needs. If we were to do these things with older code, it would indeed nock any PC's socks off and make it drop dead in it's shoes.
This may not, and cannot EVER be our intention.

Do know that there is alimit to the lower end systems that will be able to run FO. We simply cannot provide support for P3's and perhaps even the earliest P4's anymore. We are creating a flight simulator and it is obvious that FS are always system hogs. Especially if you want to run them with all sliders open.

The gentlemen in Area51 gotten an update of where we are at right now, and have recieved what can be seen as the first ingame screens. In the shape of the visuals from our skydome.
Seeying it is all done with code that will be integrated in the GFX engine, it is the same as a screenshot ingame from the sky at different times of the day.

I estimate a next dev diary after all issues have been solved with the next big pre-alpha build we are expecting in a couple of weeks. It will be adding several modules again like the skydome for example.


And now the oh so funny google italian :muro:

Da che cosa potrei leggere là  sembra provenire alcune domande che determinati sistemi non potranno fare funzionare FighterOps. Ora, faremo il più bene il nostro uttermost per assicurarci un sistema medio, a periodo del rilascio, potremo fare funzionare FO con tutti i cursori giù. Sapere che le tecniche moderne molto di rappresentazione e di codificazione gli forniscono risultato eccellente per molto un aumento dei bisogni del sistema. Se dovessimo fare queste cose con il più vecchio codice, effettivamente nock calzini di tutto il pc fuori e rendere esso la goccia guasto in esso è pattini.

Ciò non può e non può MAI essere la nostra intenzione. Sapere che ci è alimit ai sistemi dell'estremità  più inferiore che potranno fare funzionare FO. Non possiamo fornire semplicemente il supporto per P3 e forse neppure il P4 più iniziale più. Stiamo generando un simulatore di volo ed è evidente che il FS è sempre maiali del sistema. Particolarmente se desiderate farli funzionare con tutti i cursori aperti.
I signori in Area51 ottenuto un aggiornamento di dove siamo a ora ed hanno recieved che cosa può essere visto come i primi schermi del ingame. Nella figura delle rappresentazioni dal nostro skydome. Seeying che interamente è fatto con il codice che sarà  integrato nel motore di GFX, esso è lo stesso come ingame dello screenshot dal cielo ai tempi differenti del giorno.

Valuto un diario seguente dello sviluppatore dopo che tutte le edizioni siano state risolte con la configurazione che grande seguente dell'pre-alfa stiamo prevedendo in una coppia delle settimane. Aggiungerà  parecchi moduli ancora come lo skydome per esempio.

Anybody feel free to translate my original text t real italian :help:
Dirk "Pacman" Verbist
XSI
VP Q & A
pacman@fighterops.com

Immagine
"Comrades in arms know the meaning of true friendship"

Pacman
Aviere Scelto
Aviere Scelto
Messaggi: 86
Iscritto il: 28 settembre 2005, 14:34
Località: Belgium, Antwerp
Contatta:

Messaggio da Pacman » 1 agosto 2007, 17:10

english only...sry :p

You will be able to run FighterOps on several systems. If you have 2-3 PC's then you will be able to divide the workload over those systems as you see fit.

Dirk
Dirk "Pacman" Verbist
XSI
VP Q & A
pacman@fighterops.com

Immagine
"Comrades in arms know the meaning of true friendship"

Avatar utente
Catu
Generale
Generale
Messaggi: 12997
Iscritto il: 21 gennaio 2004, 16:56
Simulatore: DCS: F-16C Viper
Località: Rimini
Contatta:

Messaggio da Catu » 1 agosto 2007, 20:02

Hi Dirk, welcome back in our forum! :grande:

Nice news the release of the alpha version, you know that if you need an other tester squadron we are here... I hope to see you in ICQ soon!

P.s. In October I'll be in Belgium for an other beer hystorical tour... and I'll be to you because this time I'll be in NE of Belgium!!!
Immagine ImmagineImmagine
Comandante Stato Maggiore
Simulatori: Falcon BMS - DCS KA50 - A10 - CA - IL2 Sturmovik 1946

Se tornate da un'operazione con un abbattimento ma senza il vostro gregario, avete perso la battaglia.
Lt. Colonel Dietrich Hrabak, Luftwaffe
125 vittorie, 2a GM

Pacman
Aviere Scelto
Aviere Scelto
Messaggi: 86
Iscritto il: 28 settembre 2005, 14:34
Località: Belgium, Antwerp
Contatta:

Messaggio da Pacman » 1 agosto 2007, 20:09

Oh I have been lurking. I hadn't signed in since I didn't need to respond to anything in general.

Know that these are pre-alpha's mate. Although each pre-alpha brings us closer to alpha it isn't the same.

Put it this way.

As long as we are continueing to integrate code modules they are pre-alpha's.

Once all code modules are in there, and the build runs stable, we are in the alpha phase.

I joined up with the infantry reserves again and I'm gone from the 13th to the 19th oktober with my former unit.

Lot of working in oktober to catch up on the day's I'm away with the army, but if I see a chance I'll definetly try to meet up.

Dirk
Dirk "Pacman" Verbist
XSI
VP Q & A
pacman@fighterops.com

Immagine
"Comrades in arms know the meaning of true friendship"

Pacman
Aviere Scelto
Aviere Scelto
Messaggi: 86
Iscritto il: 28 settembre 2005, 14:34
Località: Belgium, Antwerp
Contatta:

Messaggio da Pacman » 3 agosto 2007, 14:23

The visuals of the "skydome" code module have been presented in the Area51 forums.
As wel as brand new renders from our F-16CJ WIP.
The canopy is a placeholder, and work on the cockpit itself is being started.

Regards,

Dirk
Dirk "Pacman" Verbist
XSI
VP Q & A
pacman@fighterops.com

Immagine
"Comrades in arms know the meaning of true friendship"

Avatar utente
Phant
Capitano
Capitano
Messaggi: 14806
Iscritto il: 19 settembre 2003, 15:14
Località: Olbia
Contatta:

Messaggio da Phant » 4 agosto 2007, 1:04

Well done Dirk! ;)

Bye
Phant
Immagine Immagine

Pacman
Aviere Scelto
Aviere Scelto
Messaggi: 86
Iscritto il: 28 settembre 2005, 14:34
Località: Belgium, Antwerp
Contatta:

Messaggio da Pacman » 5 agosto 2007, 20:05

The pics that were previously in Area51 have been released in the general website section.

The next batch will have the F-16 CJ Block 52 in them. Those are curently being shown in Area51.

Regards,

Dirk
Dirk "Pacman" Verbist
XSI
VP Q & A
pacman@fighterops.com

Immagine
"Comrades in arms know the meaning of true friendship"

Avatar utente
Phant
Capitano
Capitano
Messaggi: 14806
Iscritto il: 19 settembre 2003, 15:14
Località: Olbia
Contatta:

Messaggio da Phant » 5 agosto 2007, 22:20

As Dirk say,
Immagine

Bye
Phant
Ultima modifica di Phant il 2 ottobre 2007, 12:00, modificato 2 volte in totale.
Immagine Immagine

Avatar utente
Phant
Capitano
Capitano
Messaggi: 14806
Iscritto il: 19 settembre 2003, 15:14
Località: Olbia
Contatta:

Messaggio da Phant » 17 settembre 2007, 10:39

New screenshot viewer up

Sul sito ufficiale, alla sezione screenshots, è ora possibile usufruire di una nuova applicazione flash per la visualizzazione degli screens.

Il nuovo visualizzatore risolve i problemi di resize (ridimensionamento) che, con il vecchio sistema, impedivano la corretta visione degli shots.

Per il momento, nella sezione free 2007, sono disponibili i soli screen di Febbraio.

Bye
Phant
Immagine Immagine

Avatar utente
Phant
Capitano
Capitano
Messaggi: 14806
Iscritto il: 19 settembre 2003, 15:14
Località: Olbia
Contatta:

Messaggio da Phant » 24 settembre 2007, 13:38

New Screenshots Up (Settembre 2007)

Area 51 Member's only

Bye
Phant
Immagine Immagine

Avatar utente
Phant
Capitano
Capitano
Messaggi: 14806
Iscritto il: 19 settembre 2003, 15:14
Località: Olbia
Contatta:

Messaggio da Phant » 3 ottobre 2007, 0:01

New Screenshots Up (Ottobre 2007)

Area 51 Member's only

Bye
Phant
Immagine Immagine

Pacman
Aviere Scelto
Aviere Scelto
Messaggi: 86
Iscritto il: 28 settembre 2005, 14:34
Località: Belgium, Antwerp
Contatta:

Messaggio da Pacman » 3 ottobre 2007, 0:11

March screenshots are visible for regular viewers, and next week Rjetster will move the september shots to the regular visitors.

Kind regards,

Dirk
Dirk "Pacman" Verbist
XSI
VP Q & A
pacman@fighterops.com

Immagine
"Comrades in arms know the meaning of true friendship"

Pacman
Aviere Scelto
Aviere Scelto
Messaggi: 86
Iscritto il: 28 settembre 2005, 14:34
Località: Belgium, Antwerp
Contatta:

Developers diary 19 is out!!

Messaggio da Pacman » 19 ottobre 2007, 9:09

And it includes ingame screenshots!! 8-)

Dev diary 18 has been placed in the regular forums.
Dirk "Pacman" Verbist
XSI
VP Q & A
pacman@fighterops.com

Immagine
"Comrades in arms know the meaning of true friendship"

Rebel
Maggiore
Maggiore
Messaggi: 3321
Iscritto il: 17 novembre 2005, 20:10
Simulatore: Falcon4.0
Località: LIRS lungo pista 03
Contatta:

Messaggio da Rebel » 19 ottobre 2007, 9:59

thanks Pacman
ImmagineImmagineImmagineImmagine Immagine

Simulatori: F4 OF - IL2 1946

Avatar utente
Phant
Capitano
Capitano
Messaggi: 14806
Iscritto il: 19 settembre 2003, 15:14
Località: Olbia
Contatta:

Messaggio da Phant » 19 ottobre 2007, 17:45

As Dirk say:

Developers Diary 18-19 Up

Bye
Phant
Ultima modifica di Phant il 23 ottobre 2007, 21:40, modificato 1 volta in totale.
Immagine Immagine

Rispondi

Torna a “Simulatori”