DCS WORLD: Moduli Eagle Dynamics

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Messaggio da topo » 18 novembre 2007, 11:52

Credo che Mago si riferisse più che altro allo stop di tutta la sezione Lomac; in effetti è una bella domanda, di quelle che rischiano molte pagine di OT e meritano un approfondimento in sede apposita. E ora che ci penso, probabilmente è già  stato fatto in qualche forum riservato?

saluti :)
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Messaggio da Mago » 18 novembre 2007, 11:55

Esatto Topo, i ritardi di sviluppo non mi riguardano, spero di avere tempo per a spettare un nuovo prodotto e soprattuto non mi incazzo con i programmatori, mica li pago io :)
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Messaggio da FireFax » 19 novembre 2007, 9:49

Scusa Mago ma che c'azzecca con te il fatto che" ...la curiosità  è femmina?" :? :D :P

Battutacce a parte, come dice il buon Topo, l'argomento che tiri in ballo richiede dello spazio che in questa sede non abbiamo. Ti dico solo che alla fine di tutto e se tutto andrà  bene, probabilmente la sezione andrà  meglio di prima, ...sicuramente meglio degli ultimi tempi. Ma chiudiamolo qui questo discorso, allo stato attuale ha poco senso affrontarlo, ...specilamente in questo topic. :wink:
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Messaggio da Mago » 19 novembre 2007, 17:52

infatti era semplice curiostia', io ho un anmo gentile ed etereo da cui la curiosit'a femminile :santo:
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Messaggio da RugerOne » 19 novembre 2007, 18:33

Bè chiudiamo il discorso .. sarà  meglio che non ci metto bocca .. :fischio: :santo:

Saluten !
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Messaggio da FireFax » 21 novembre 2007, 11:34

Bravo! :wink:
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Messaggio da RugerOne » 21 novembre 2007, 12:32

Si.. si.. grazie .. Però controllo , e non 'è detto che me ne sto proprio zitto ... Ocio .. :?
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Messaggio da Phant » 29 novembre 2007, 18:52

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Messaggio da Phant » 30 novembre 2007, 22:36

New video - ABRIS

(39.7Mb - previa registrazione)
Amvi.it ha scritto:
...Il filmato mostra nel dettaglio le singole modalità  operative dello strumento, riprodotto in modo maniacale: è addirittura possibile regolare il contrasto del pannello digitale...
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Fonte: http://forum.digitalcombatsimulator.com ... 299&page=2

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Messaggio da Phant » 2 dicembre 2007, 14:47


DCS: Black Shark radio systems modeling

To accompany the new ABRIS video, here's a summary of radio systems modeling in the sim.

DCS: Black Shark features authentic radio systems modeling. The DCS world includes various radio navigation aids available in the theater of operations modeled in the simulation, including:

Non-Directional Beacon (NDB)
Airfield Outer Locator NDB
Airfield Inner Locator NDB
NDB Marker
Broadcast station

Although not used by the Ka-50, the simulation code supports various other types of radio navaids for future flyable aircraft, theatres of operation and campaign scenarios, including:

RSBN
VOR
TACAN
VOR/TAC
DME
VOR/DME
ILS
ILS Marker

The DCS Ka-50 model includes the following radio equipment:

ARK-22 Automatic Direction Finder (ADF)
Beacon ID Receiver
R-800L1 UHF radio
R-828 UHF radio
SPU-9 intercom
ABRIS Advanced Moving Map System (AMMS)

In general, airfields are equipped with outer and inner NDB locator beacons for each end of every runway at 4000 m. and 1300 m. respectively. Some airfields are configured differently according to local conditions, such as sea or mountain proximity. Each beacon in the simulation is assigned its realistic frequency in the 150-1750 kHz range and Morse code ID. Additionally, each NDB locator beacon includes a co-located marker beacon operating at 75 mHz. The map also includes realistically placed independent NDBs with individual frequencies and IDs.

To conduct radio navigation, the Ka-50 pilot can use the ARK-22 ADF and the ABRIS AMMS.

The ARK-22 ADF controls the Radio Magnetic Indicator (RMI) needle on the Horizontal Situation Indicator (HSI), pointing it in the direction of the transmitting signal. Using the ADF, the pilot can select one of eight preset channels, each of which stores two radio frequencies. Upon reaching the transmitter of the currently selected frequency, the ADF automatically begins homing on the second and vice versa. Alternatively, the pilot can manually select which of the two frequencies on the selected channel to home on. For example, the first frequency in a given ADF channel may be set to home on the airfield outer locator beacon and the second on the inner locator beacon, etc. The pilot can verify selection of the correct beacon by configuring the ADF to provide an audio transmission of the beacon's ID. While in real life the frequencies for each ADF channel are set by ground personnel, the DCS player can edit these in the ADF configuration files outside the simulation.

The ARK-22 ADF can also be slaved to the R-800L1 UHF radio. In this case, the RMI needle on the HSI is directed toward the transmitter on the frequency currently selected for the R-800L1 radio. For example, the flight leader can maintain bearing to his wingman when the wingman is transmitting a radio call. The R-800L1 radio can also be used to tune the ADF to any broadcast station, such as the commercial "Radio Mayak" in Maykop city. The DCS player can load audio files into specially assigned folders to be played when he tunes the radio to the frequency and modulation setting of the broadcast station.

Using the ABRIS AMMS, the pilot can select any radio station in the database to guide to or obtain more information on, including its code and ID. Using the ABRIS Options page, the player can assign the ABRIS RMI 1 and/or 2 needles on the ARC and HSI pages to display the radio beacon azimuth.

The SPU-9 intercom system provides audio and microphone transmission for the pilot. It can be set to UHF1 (R-828 ), UHF2 (R-800L1), KV (ADF and Marker Beacon), and NOP (ground link).

The R-828 radio is used for communication with combat ground units and is not part of the navigation equipment.

DCS: Black Shark features an expanded ground personnel and airfield tower radio communications menu. Having provided power to and properly configured the radios, the player can communicate with the ground crew to request payload changes, fuel loads, sighting devices (HMS or NVG), electric power to the aircraft, etc. The player can communicate with the tower to request permission for engine start, taxi, test hover, etc.

The DCS radio physics model calculates every transmission in real time and determines the local signal strength according to numerous variables, including time of day (ionosphere effect), surface type (rough terrain, paved surface, water, etc.), wavelength, range, transmitter power, etc. Because radio traffic is carried "live," reception can be interrupted at any point by either natural or artificial interference, such as terrain topology or radio configuration. For example, if the player changes his radio frequency, reception will cease, but can resume at its actual point upon reconfiguring the radio back to the transmitter's frequency. AI units react to radio calls only if transmission is successful.

The frequency configuration files allow the DCS player to configure the various frequencies used by in-game units, including own flight, tower, AWACS, etc.

Attached are screenshots of in-game RSBN and NDB 3D models:


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Fonte: http://forum.digitalcombatsimulator.com ... .php?t=389
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Messaggio da YanLee » 15 dicembre 2007, 9:12

Qualcuno più informato di me, conosce delle release date di questo prodotto?

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Messaggio da Phant » 22 dicembre 2007, 2:12

YanLee ha scritto:Qualcuno più informato di me, conosce delle release date di questo prodotto?
Nell'intervista postata poco sopra si parla di metà  2008 (Giugno, più o meno), anche se non si tratta di una data ufficiale.

Sempre dalla stessa intervista apprendiamo che il sim sarà  tradotto, oltre che in Inglese, anche in Tedesco, Francese, Spagnolo.

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Messaggio da Phant » 22 dicembre 2007, 2:21

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Messaggio da Phant » 24 dicembre 2007, 0:20

Wags - TFC/ED Producer ha scritto:
DCS: Black Shark Update - 22 Dec 07

It's been awhile, so I thought I'd pop in and give you a brief update as to where we are on DCS: Black Shark.

Currently the test team is hard at work testing Beta 38 with a focus on: mission editor triggers, new track file system, helicopter AI, checking models, mission goals and campaign system, and town locations on map. The team is doing great work but is quite busy.

The official modder team has also been hard at work and we've been able to test Rocky's updated trees, noise map and ground textures with DCS as well as GrandSurf's new textures and objects for airbases. At the same time Yeniceri has been hard at work on new bridges and Ka-50 textures and EricJ has made a whole slew of great new Ka-50 skins. Mizzy has also created some fantastic new skins for several AI units. The partnership between Eagle and the Sim-Mod team has been working out quite well.

Eagle has mostly been focused on the DCS GUI system to include whole new briefing screens, debriefing screens, campaign creator, campaign loader, single mission select, multiplayer screen, options screen, encyclopedia reference, logbook, and main menu. Additionally, the team continues to tune the AI, the mission editor trigger system, the map, debug remaining Ka-50 avionics issues, and improve the audio system.

Right now the Ka-50 manual is around 450 pages and is about 95% translated to English. Once that is done, the full localization will start. When the mission editor and campaign system are final, we'll start on the DCS portion of the manual; that will probably add an additional 100 or so pages. All in all, we're probably looking at a 550-600 page manual for DCS: Black Shark. In addition to the PDF version that will ship with the game, we hope to also sell a hardcopy bound version.

In addition to the work cited above, the biggest task remaining is mission and campaign creation. Right now we plan on two campaigns: a more realistic counter-insurgency campaign and a father fictitious NATO vs. Russia in Georgia campaign. The full campaign editor will system will ship with the game, so of course users will be free to make their own campaigns as well. Other big mission tasks include a comprehensive set of training missions with voice over and a dozen or so single missions.

Taken as a whole, there is still a lot of work to do, but we are indeed in the home stretch now and a 2008 ship date is very reasonable, unless something unforeseen comes up (yeah, that never happens…). In this home stretch you can expect to see more videos now (like the producer's notes) and probably in the spring we'll be sending out press preview versions.

So, thanks for your patience and keeping the faith.

Fonte:
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=4 ... ostcount=1
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