[Official Thread] VKB-Sim Controls

Periferiche, componenti, software, anche non legati ai simulatori
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[Official Thread] VKB-Sim Controls

Messaggio da Phant » 20 dicembre 2017, 17:26

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Re: VKB-Sim Controls

Messaggio da Phant » 4 gennaio 2018, 2:28

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Re: VKB-Sim Controls

Messaggio da Aviators » 18 gennaio 2018, 9:31

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Re: VKB-Sim Controls

Messaggio da Irpus » 19 gennaio 2018, 13:57

Interessante, ma è una cosa che hanno in programma oppure una proposta di qualche utente?
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Re: VKB-Sim Controls

Messaggio da Jay » 19 gennaio 2018, 17:39

Ti riferisci al colbacco?
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Re: VKB-Sim Controls

Messaggio da Phant » 19 gennaio 2018, 17:46

Irpus ha scritto:
19 gennaio 2018, 13:57

Interessante, ma è una cosa che hanno in programma oppure una proposta di qualche utente?

...this is NOT an official announcement. We are working on it, and will produce it rather sooner than later, however there is no set timetable...

FONTE
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p= ... tcount=162

Bye
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Re: VKB-Sim Controls

Messaggio da Desiez » 20 gennaio 2018, 9:53

Se a quel pannello aggiuntivo per le manette fanno un adattatore USB anziché tenere solo qualche interfaccia proprietaria, potrebbe spopolare. Periferiche con Switch del genere sono sempre utilissimi nei simulatori, ma nessuno li produce mai. :muro:
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Re: VKB-Sim Controls

Messaggio da Irpus » 25 gennaio 2018, 10:38

Jay ha scritto:
19 gennaio 2018, 17:39
Ti riferisci al colbacco?
:lol:
No, parlavo dell'effetto 'uovo fabergé' sull'estensione e sulla base dello stick :D

Anche la manetta sembra interessante, in ogni caso. Io, personalmente, però, vedrei molto utile un oggetto simile a quello proposto proprio per chi, come me, non ha la possibilità di avere una postazione esclusiva e dedicata soltanto alla simulazione (per non parlare di cose come Obutto o cockpit dedicati), anche per questioni di spazio. Quindi organizzare al meglio tutte le periferiche sarebbe un buon vantaggio.
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Re: [Official Thread] VKB-Sim Controls

Messaggio da Aviators » 22 aprile 2018, 17:41


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Re: [Official Thread] VKB-Sim Controls

Messaggio da Aviators » 7 maggio 2018, 20:34



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Re: [Official Thread] VKB-Sim Controls

Messaggio da Grape » 14 maggio 2018, 9:05

Qualcuno lo ha?
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Re: [Official Thread] VKB-Sim Controls

Messaggio da Grape » 8 giugno 2018, 0:40

Sembra un buon prodotto!
What are good grips made of?

A proper grip should feel in the pilot's hand as a monolith regardless its age and time in use.

• We made 12 – TWELVE – molds in order to offer you our trademark solid “VKB feel” and achieve the unparalleled sense of quality.
• The outer parts of the grip shell, as well as the buttons, had to be made from industrial grade ABS plastic.
• The internal parts are made of nylon.
• The MCG's triggers are uncompromisingly made from metal, like they should be.
• Electronics are also designed and manufactured to the highest standards.

A few Highlights:

• Tactile switches with extended lifetime are made by OMRON and bought directly from the original brand owner.
• Miniature hats (metal mechanism) are ALPS (MCG PRO version only).
• Contactless microsticks are also made by ALPS (the same model you would find in the SONY PlayStation controllers).
• The foldable trigger does not push the button directly; instead it utilizes a cam to make sure that no matter how hard you squeeze it, the button will only receive as much pressure as needed to click. The button itself, by the way, is an OMRON with a 10-million-clicks life expectancy.
• The MCG PRO version is equipped with a contactless magnetic (MaRS) sensor that allows to you program the buttons to work differently, depending on the position of the trigger:

– By default, the sensor reacts to flipping the trigger 'up' into the weapons SAFE position - you can assign any function you like to this within your favorite sim.
– In addition, you can program (via VKBdevCfg software) the trigger to utilize the ARMED position for an action, when flipping the trigger into the 'combat' (middle) position (while not squeezing it).
– And, of course, the trigger's FIRE mode (i.e., when squeezing the trigger) will trigger a button action.
? (the mechanical button clicks first, so in FIRE mode, the trigger acts in two-step mode: first, you open fire by triggering the mechanical button, and by further depressing the trigger you activate virtual FIRE).

• The brake lever (metal) also works with a contactless MaRS sensor analog axis.
• The AP DISENGAGE (??????? ??) represents a two-stage trigger with extremely well-articulated set buttons, providing clear tactile feedback throughout both stages.

Custom options:

As everything bearing the VKBsim logo, our Modern Combat Grip is modular in design. Choosing different modules, you can determine which functions you will have access to.
• For example you can replace the default '4-way+push' RESET (????? ??????) hat on the MCG PRO with a 'single push' button (optional, available from March 2018).
• On the MCG Pro, you can replace the colored hats and buttons with solid black ones (parts included).
• The VKBsim Twist Adapter (patent pending) is made as a standalone module; it is already being manufactured and is expected to enter the market after the Chinese New Year.
– All MCG grips are being made twist-ready; installing the twist adapter is easy and can be done in no time.
Come March 2018 we're hoping to start producing adapters that would make MCG TM Warthog compatible.

MCG electronics

Electronic components within the MCG deserve a separate mention:
• Its brain is based on a high-performing 32-bit ARM microcontroller.
– It processes data from the buttons, axes, and hats, and passes it over a 3-wire interface to the BlackBox main controller.
– A huge number of buttons and axes (24 and 7, respectively) are placed inside the grip and are interconnected with only 7 neatly traced cables.
– This does not only allow for safe and easy module replacement by the user, but it also makes everything more reliable.
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Re: [Official Thread] VKB-Sim Controls

Messaggio da Aviators » 8 giugno 2018, 9:37

;)

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Messaggio da Phant » 7 novembre 2018, 19:31




Bye
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Re: [Official Thread] VKB-Sim Controls

Messaggio da Ares » 8 novembre 2018, 12:35

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