DCS WORLD: Combined Arms - Supercarrier - NS 430 GPS

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Re: DCS WORLD: Combined Arms - Aircraft Carriers

Messaggio da Flanker » 30 gennaio 2016, 17:36

Non ho capito se i modelli dettagliati, per chi li ha comprati, e i modelli meno dettagliati per tutti gli altri, conviveranno nello stesso ambiente coesistendo, un po' come accade per gli aeroporti di Flight Simulator.
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Re: DCS WORLD: Combined Arms - Aircraft Carriers

Messaggio da Phant » 30 gennaio 2016, 18:04

Al momento non ci sono info in merito.

Giocoforza, essendo moduli payware (come pare siano), dovranno trovare una soluzione in quel senso.

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Re: DCS WORLD: Combined Arms - Aircraft Carriers

Messaggio da Jay » 31 gennaio 2016, 10:42

Aviators ha scritto:d'altronde DCS World è gratis... ora hanno capito che servono più fondi. Io acquisterò i moduli :)
Esatto, il modello di business è quello del free-to-play: una piattaforma base gratuita con alcuni velivoli e un ambiente simulativo pieno di risorse (carri/aeroporti/atc(nonancora)), tutto il resto si paga. Una larga percentuale di aziende che offrono servizi IT lavora in questo modo, la ED sta applicando questo modello al genere delle simulazioni.

E francamente non lo trovo malaccio, finchè questo consente la fornitura pseudo costante di simulazioni di qualità... poi certo in un gruppo di volo dove ci si deve standardizzare questo può significare costi aggiuntivi (tipo: organizziamo una campagna di mix in nevada? Si chiaro, ma chi me lo compra il nevada?), ma è un altro paio di maniche :)
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Re: DCS WORLD: Combined Arms - Aircraft Carriers

Messaggio da Flanker » 31 gennaio 2016, 14:27

Jay mentre leggevo il tuo commento, arrivando fino alla standardizzazione, pensavo che il punto che volessi raggiungere fosse:
Nei gruppi di volo organizzati come AMVI si porta un velivolo al massimo livello, quindi, non proprio il modo di vivere la simulazione compatibile con una SH come la ED.
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Re: DCS WORLD: Combined Arms - Aircraft Carriers

Messaggio da Jay » 31 gennaio 2016, 15:53

Ni, so.

La conclusione riguardante quell'aspetto non era inclusa nel mio pensiero (da qui l'"altro paio di maniche").

A tal proposito, le politiche riguardo i payware varieranno necessariamente da gruppo a gruppo: alcuni gruppi si organizzeranno per far divertire sia chi ha i payware che chi non li ha, altri si concentreranno solo su quello che viene chiesto al momento dell'ammissione (es.: nel caso del gruppo Warthog, l'add-on payware DCS A-10C), e così via.

Come è organizzata AMVI io ancora non lo so, ci sono da ieri in pratica (rispetto alla vita totale del gruppo) e soprattutto non faccio parte del gruppo costutivo/amministrativo/politico, quindi non faccio speculazioni :)

Quello che si potrebbe fare ipoteticamente è, se il 100% degli iscritti/partecipanti si son dotati spontaneamente - o hanno intenzione di farlo - di payware utili alle attività, allora si può pensare di pianificare addestramenti e attività che lo riguardino (es.: una campagna in Nevada). Senza che questo diventi necessariamente requisito fondamentale per l'ammissione al gruppo, diventerebbe oneroso e forse genererebbe un esito negativo nella acquisizione di nuovi piloti.

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Re: DCS WORLD: Combined Arms - Aircraft Carriers

Messaggio da Flanker » 31 gennaio 2016, 17:22

Hai frainteso, intendevo dire che, solitamente a distanza di tempo (1/2 anni), solamente i membri dei gruppi di volo presentano ticket di bug e quant'altro in seguito all'utilizzo fino al limite (o quasi) del modulo scelto, rompendo non poco le scatole agli sviluppatori che, magari, erano già migrati verso un altro progetto.
Per poi essere questi utenti, tra l'altro, quelli che acquistano meno moduli riempiendo le proprie esistenze (mo' esagero) solo con un modulo (non è vero ma ci piace pensarlo :D ).
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Re: DCS WORLD: Combined Arms - Aircraft Carriers

Messaggio da chromium » 31 gennaio 2016, 17:58

La situazione odierna è un attimo anomala, poichè il Caucaso è una mappa vecchia, diciamo di "Serie B", derivata da un sim che ha oramai una struttura vecchia più di 10 anni. Tutte le nuove mappe, a partire dall' NTTR, sono e saranno molto differenti. L'NTTR è poi caso a parte per via dell'inadeguatezza ad uno scenario operativo se non di tipo esclusivamente elicotteristico.

Penso che a partire dal rilascio del SoH, diverse cose andranno a cambiare in un lasso di tempo relativamente breve. Dubito che si troveranno gruppi che vorranno volare nel Caucaso, ma è un mio parere ovviamente. In questi mesi ho volato diverse volte con l'NTTR, e per un elicotterista è ovviamente ben diverso che stare sulle piramidi squadrate tra Tblisi e Anapa.
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...an airplane by it's nature wants to fly, and if not interfered with too strongly by unusual events or by a deliberately incompetent pilot, it will fly. A helicopter does not want to fly. It is maintained in the air by a variety of forces in opposition to each other, and if there is any disturbance in this delicate balance the helicopter stops flying; immediately and disastrously.

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Re: DCS WORLD: Combined Arms - Aircraft Carriers

Messaggio da Phant » 19 febbraio 2016, 19:45

Chizh - ED Team ha scritto:
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DCS 1.5.3.50487.22

  • DCS World
  • Helicopter gets damaged when using a short length of rope is fixed
  • Helicopter AI can't unhook the cargo on the ground is fixed
  • The rope displayed incorrectly at the joint with the cargo - fixed
  • Script error after first mission of "Revanche" campagne is fixed
  • ILS freq in ME will match the F10 Airdrome Data
  • MP. Mouse moving on briefing screen also controls background camera view - fixed.
  • MP. "Pause when empty" function on server config was added
  • F10 view airfield resource menu will not overlay to mission editor after the mission
  • Default cockpit language layer not default but alphabetical
  • Illumination ammunition will painting objects on the ground and aircraft
  • Small correction of Batumi NDB location
  • Speed of ATGM Vikhr corrected
  • Crash with missile explosion effect is fixed
  • AI helicopters will attack from assigned direction
  • AGM-86 collision in flight fixed
  • AI MiG-31 dive corrected
  • Corrected parachute texture for Russian pilot model
  • Senaki-Kolhi NDBs. Changed frequency and callsign: Inner NDB from 129 to 688 kHz, "I" to "B". Outer NDB from 156 to 355 kHz, "TI" to "BI"
  • Su-27 The Ultimate Argument campaign. Corrected mission 18.
  • AI Mi-8MTV2 can hit the target with GUV AP-30
  • Different helicopter groups can be spawned on the same FARP
  • Fixed crash on launch AGM-65
  • Fixed crash on Mi-8 GUV fired

    DCS CA
  • Mouse pointer will not be visible in binocular view
[/b]
Bye
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Re: DCS WORLD: Combined Arms - Aircraft Carriers

Messaggio da Phant » 14 marzo 2016, 14:26

Chizh - ED Team ha scritto:
DCS 1.5.3.51218 changelog

  • DCS World
  • Campaign panel. Fw 190 campaign will be presented in the campaign panel
  • The campaign will have progress if it is in the directory for multilanguage campaigns
  • Options panel. Error when "Make HTML" button pressed fixed
  • US pilots 3D models on the Kuznetsov deck are removed
  • Multi monitor viewport looks OK even if GUI is setup using custom coordinates
  • Ground Units: MLRS' wind correction has been fixed. BM-30 “Smerch” 9M55F rocket with single HE warhead has been added for test. The old one (9M55K) is still used as primary.
  • MP. Bug resulting to loss when server occupied a slot is fixed
  • Stinger and Igla manpads will shoot
  • Missing georgian Stinger manpad is restored
  • Bug with wingman Ka-50 (AI) can't start engine at first try is fixed
  • Battlefield Commanders menu will be available even if CA is not installed
  • Fixed crash with use scroll bar "Max launch range" after the destruction of the unit
  • AI S-3B Tanker will take off correctly
  • Obsolete P-37 radar model deleted from Caucasus
  • Removed duplicate missions of Belsimtek modules
  • Encyclopedia corrections

    DCS CA
  • PPI target acquiring on net client fixed
  • Alternative turret control mode has almost invisible cursor in IR vision mode
  • Alternative control mode reset on mission exit has been fixed
  • Fixed crash when player uses "G" command
  • IR-view inside cabin will not inherit state from previous mission
[/b]
Bye
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Re: DCS WORLD: Combined Arms - Aircraft Carriers

Messaggio da Phant » 18 marzo 2016, 16:25

Chizh - ED Team ha scritto:
DCS 1.5.3.51417 Update 2 changelog

  • DCS World
  • Game will be able re-save older mission files correctly
  • MP. Double ejecting of net-phantom pilot is eliminated
[/b]
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Re: DCS WORLD: Combined Arms - Aircraft Carriers

Messaggio da Phant » 9 aprile 2016, 1:29

Chizh - ED Team ha scritto:
1.5.3.52018 changelog

  • DCS World
  • Spanish names added for the airfields
  • Corrected gun strafing of AI for some cases
  • Corrected of AI group ship attack
  • Added russian translaion of Ka-50 Republic campaign
  • Triggered messages will not stay in middle part of screen after radio menu has been disappeared
  • Fixed crash after recovering player's aircraft
  • Issue with appearing of briefing images from previous mission fixed
  • 3rd parties radar detect late activation aircraft before they are activated fixed
  • Added Oculus 1.3 SDK suppport for CV1 Rift

    DCS CA
  • Fixed bug that cause server crash when client takes Stinger SAM
[/b]
Bye
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Re: DCS WORLD: Combined Arms - Aircraft Carriers

Messaggio da Phant » 22 aprile 2016, 19:27

Chizh - ED Team ha scritto:
DCS 1.5.3.52478 Update 4

Introduced new campaign P-51D High Stakes!
FR manuals of Su-25T, Su-27, P-51D updated
Bye
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Re: DCS WORLD: Combined Arms - Aircraft Carriers

Messaggio da Phant » 13 maggio 2016, 17:39

USSR_Rik - ED Team ha scritto:
DCS World 1.5.3.52724 update 5

  • SA342 Gazelle support added
  • F10 map aspect fixed for multimonitor configuraton
  • Multiplayer: Client get loss now when changed role in air
  • HAWK crash fixed
[/b]
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Re: DCS WORLD: Combined Arms - Aircraft Carriers

Messaggio da Phant » 27 maggio 2016, 18:50

Chizh - ED Team ha scritto:
DCS 1.5.3.53108 Update 6

  • DCS World
  • Fixed Xbox360 controller bug
  • Crash after an on-deck pilot ejection and further ship deactivation fixed
  • UH-1, Mi-8. Fixed issue with absent crosshair on cargo indicator at small display resolutions
  • Wrong second track replay probably fix
  • ME. Lost audiofile-name from trigger action fixed
  • Corrected Japan database entry
  • Fw 190 & Bf 109 MW50 tank contents will change aircraft weight
  • MP. On the screenshots will be visible not only first line of multiplayer chat
  • Added auto mapping axes to X-55 Rhino
  • Fixed crash in Weather.dll
[/b]
Chizh - ED Team ha scritto:
DCS 1.5.3.53279 Update 7

  • Fixed client Fw 190 explosion when spawning in shelter
  • Fix of late activated ground units that did not start after activation
  • Conflict of cockpit skins of A-10C and F-86 fixed
  • TF-51D. DE QS missions added
  • L-39ZA manual. Corrected the weapon status panel description
[/b]
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Re: DCS WORLD: Combined Arms - Aircraft Carriers

Messaggio da Phant » 8 luglio 2016, 18:47

Chizh - ED Team ha scritto:
Immagine

DCS 1.5.4.54596

  • DCS World
  • Multiplayer. New integrity check system
  • Multiplayer. Reworked aircraft motion algorithms to improve resistance to lags
  • Multiplayer. Added an input adjustment possibility
  • New Campaign Builder design with multi language support
  • ME. Payload panel. Added skin preview in the 3D view
  • ME. Added new trigger UNIT’S ARGUMENT IN RANGE for checking animation argument for any 3D model in mission
  • ME. Added new trigger PLAYER’S UNIT ARGUMENT IN RANGE for checking animation arguments for player’s 3D model of unit in mission
  • ME. Added the ability to place helicopters on the ground for the cold and hot start
  • Encyclopedia. New 3D view
  • Options panel. New design
  • Support of hot plug of input devices now
  • Module manager. Added DRM button for activation/deactivation
  • Returned moon in the sky
  • Corrected animation of airshow cone
  • Oculus Rift. RadioCommunications and triggered messages menu font increased
  • Oculus Rift. Kneeboard and terrain clipping issues fixed
  • Oculus Rift. Oculus Zoom action added to "UI layer" input options
  • Oculus Rift. VR settings can now be applied without restarting GUI
  • AI aircraft with type "uncontrolled" will able start from an aircraft carrier
  • Restored wingtip trails of propeller driven aircraft. Humidity factor added
  • Encyclopedia. Missing 3D models for Weapon category added
  • AI aircraft. The visible restrictions of sensors will not inherit from previous mission. Example: if previous mission was at night the optical sensors will not have very limited range in the next daylight mission.
  • Updated MiG-29A model.
  • Empty "type" unit in ME and immortals this unit in sim (when launch mission_ver153 on branch 154)
  • Crash during bombing buildings fixed
  • User snapview saving restored
  • Crash while changing options fixed
  • In-cockpit TrackIR functionality corrected. Influence of mouse and default camera position was switched off.
  • AI B-1 and F-14 will not be able to fly without wing
  • Damaged AI aircraft will return to the nearest airfield
  • Corrected dogfight logic of AI WWII fighters
  • Sun will not be visible through objects and cockpit
  • Manpad AI will not ignore time for lock target
  • Fixed bug with all single fired shells, they will not fly-trough targets

    DCS Combined Arms
  • VR corrected
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