FSX - VRS F/A-18E / TACPAC

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Re: FSX - VRS F/A-18E / TACPAC

Messaggio da Scion » 31 dicembre 2014, 0:52

Ragazzi, mi ci sto un attimino perdendo... potete spiegarmi che differenza c'è fra questi Aerosfot e le varie serie DCS? Questi qua sono "solo" degli expansion del gioco FSX per aerei civili?

Il Tomcat ( ho visto su Strike Fighters 2, ma è un'altra cosa ancora??) mi piacerebbe tantissimo, più dell'F-15 e dell'SU-27 della DCS, ma non capisco se sia più facile/difficile/pulsanti cliccabili/meno realistico, ecc... :doh:

Mi aiutate a far chiarezza, per favore?

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Jay
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Re: FSX - VRS F/A-18E / TACPAC

Messaggio da Jay » 31 dicembre 2014, 9:19

Ragazzi, mi ci sto un attimino perdendo... potete spiegarmi che differenza c'è fra questi Aerosfot e le varie serie DCS? Questi qua sono "solo" degli expansion del gioco FSX per aerei civili?
DCS, come FSX o Prepar3D, è una piattaforma "vergine" sulla quale vengono integrati i vari moduli (velivoli e altro).
La differenza tra i moduli Aerosoft e VRS e quelli per DCS è "semplicemente" la piattaforma sulla quale girano.

DCS lo puoi provare gratuitamente, è incluso nella installazione base qualche velivolo gratuito simulato a metà: solo modello fisico di volo e sistemi base, niente avionica e sistemi realistici.

Non so se ci sia una demo gratuita di FSX/Prepar3D con moduli.

Chiaramente, tra un A-10C e un F/A-18E ci sono differenze, ma non credo fosse questa la tua domanda.
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Re: FSX - VRS F/A-18E / TACPAC

Messaggio da Boanerges » 31 dicembre 2014, 22:10

Il modello fisico tra i vari moduli è identico a prescindere dalla piattaforma sulla quale girano?

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Re: FSX - VRS F/A-18E / TACPAC

Messaggio da Jay » 31 dicembre 2014, 23:15

Il modello fisico è a discrezione di chi sviluppa i moduli ;)
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Re: FSX - VRS F/A-18E / TACPAC

Messaggio da Aviators » 2 gennaio 2015, 12:22

DCS è molto più fedele a livello di realismo di sistemi, modello di volo ecc ecc...

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Re: FSX - VRS F/A-18E / TACPAC

Messaggio da chromium » 2 gennaio 2015, 12:59

Aviators ha scritto:DCS è molto più fedele a livello di realismo di sistemi, modello di volo ecc ecc...
Occhio ad un dettaglio: non tutti i velivoli utilizzabili in DCS World sono "DCS", molti derivano dalla serie Flaming Cliffs, modulo FC3: in pratica A-10A, Mig-29, Su-27, Su-25, F-15C. Per questi velivoli i sistemi sono simulati in maniera semplificata. Lo stesso Mig-29 nemmeno ha un modello di volo aggiornato, se non erro. Mi risulta che l' F-18 di VRS sia molto meglio di questi ultimi in termini di sistemi.

Per argomentare quanto detto da Jay, la fisica del volo di entrambi i sim dipende dal codice sviluppato dai programmatori del singolo modulo. Ad esempio sento spesso dire che gli elicotteri sono simulati da cani in FSX... ma chi ha avuto la fortuna di comprare il Dodosim Jetranger sa che non è necessariamente vero :wink: .

Negli ultimi anni la ED (e le terze parti che lavorano in ambiente DCS World) sta cercando di portare la fisica dei propri velivoli allo stato dell'arte, ma come indicato dipende da velivolo a velivolo. Se sei interessato a velivoli con una fisica di volo molto realistica, puoi considerare che praticamente tutti i modelli di volo dei moduli DCS eccetto il Mig-29 e (forse?) il Su-33 sono sviluppati considerando questi standard minimi:

http://forums.eagle.ru/attachment.php?a ... 1406223851

Inoltre, nella scelta di un modulo DCS puoi considerare molto utile questo post, dove sono descritte le varie definizioni riguardo alla fedeltà del modello di volo e dei sistemi di avionica, nonché in allegato uno specchietto che riporta per ogni modulo i tipi di modello di volo ed avionica corrispondenti:

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=122801

EDIT: correzzioni dovute ad una mia svista, avevo inizialmente dimenticato che nemmeno nello store i vecchi velivoli FC3 non avevano la denominazione "DCS", quindi Avi ha perfettamente ragione nella sua affermazione.
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Re: FSX - VRS F/A-18E / TACPAC

Messaggio da Flanker » 4 gennaio 2015, 12:12

Scion ha scritto:... fra questi Aerosfot
Perdonatemi, sopratutto Scion, ma AeroSFOT è bellissima, ha qualcosa di geniale!! :P

La versione Compagnia Aerea del ristorante "La Parolaccia", dove Hostes e Stuart fanno a gara a chi offende meglio i passeggeri.
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Re: FSX - VRS F/A-18E / TACPAC

Messaggio da Zakk » 4 gennaio 2015, 12:20

Ma qui non si parlava di VRS?
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Re: FSX - VRS F/A-18E / TACPAC

Messaggio da Scion » 5 gennaio 2015, 19:40

Flanker ha scritto:
Scion ha scritto:... fra questi Aerosfot
Perdonatemi, sopratutto Scion, ma AeroSFOT è bellissima, ha qualcosa di geniale!! :P

La versione Compagnia Aerea del ristorante "La Parolaccia", dove Hostes e Stuart fanno a gara a chi offende meglio i passeggeri.
Oooops.... :lol: :lol:

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Re: FSX - VRS F/A-18E / TACPAC

Messaggio da Aviators » 19 gennaio 2015, 22:15

VRS Varmint ha scritto: VRS 2015 roadmap & our newest team member!

First off, we'd like to thank all of our customers for their continued support and loyalty. We hope we've been fulfilling your suggestions and fixing issues to your satisfaction, and hope to be able to continue improving and supporting our products for years to come. VRS may not make a lot of products, but we certainly make high quality ones. Our mantra of quality over quantity is the reason why Superbug and TacPack customers have been enjoying continual updates since product inception.

The rate of adoption of the TacPack from third-party developers has also been phenomenal this past year. We've seen devs such as Iris, Metal2Mesh, Aerosoft, Milviz, and Dino commit to TacPack-enabled aircraft products, and the list continues to grow. We've made so many friends and gained so much support from our colleagues, that it really makes us thankful we get to do this. It's a fantastic community, and so much better than most. Competition doesn't always need to hurt devs like us. It's working...

This year, one of our goals is to actually sell some other products; You know, just so we can make some money 'n stuff. You can only stretch one or two products so far before you've got to branch out, and 2015 will be one of those rare years for us when just adding new features and stomping bugs isn't going to cut it. Of course we'll continue to do those things, but we're also going to release some new products that we hope will once again, stretch the definition of awesome.

Our newest Team Member:
With that goal in mind, VRS would very much like to introduce our newest team member, Jamal "Spins" Ingram. Jamal is a 3D modeler extraordinaire, who possess the rare combination of outstanding technical background, experience, efficiency, and a love of the aircraft. His work is absolutely impeccable. The first time I saw what Jamal was up to with his modeling skills, it took me all of 2 minutes to shoot him an email and see if we could poach him:) Spins will be providing all of the 3D assets for our products for the foreseeable future.

At the bottom of this post you'll see a teaser of WIP, untextured images for our forthcoming F/A-18F, courtesy of Spins. The models will be many times more detailed, and much more accurate in many ways than the current F/A-18E. The product will feature approximately 4x the geometry and texture pixel density of the current (1.4.x) TacPack-enabled Superbug.

Jamal has been given the go-ahead to post anything he likes regarding the modeling development of the F/A-18F, so please give him a warm welcome when you see him, but try not to bug him too much. The man's got work to do, dammit!

The 2015 roadmap:
  • Superbug/TacPack FSX Steam Edition support. Existing Superbug owners will receive this update at no cost, and it should be available shortly (late January). There were some major changes required, and in fact they're still plaguing us a bit, but she's almost ready to roll. There are some important points regarding FSX SE as follows:
  • Steam Edition support will be a free update for both TacPack and Superbug owners.
  • Steam Edition support will be mutually exclusive of FSX classic. You may run the Superbug/TacPack on FSX classic, or FSX SE, not both. This has nothing do do with licensing, and everything to do with compatibility and the reduction of unnecessary support due to the way Dovetail decided to handle coexistence. If you have questions about this, we'll be happy to answer them in the appropriate discussion forums.
  • Every time FSX SE is (automatically) updated by Steam, the TacPack (at least experimental features) will break, requiring a new version of the TacPack. This is currently an unavoidable issue, which is also plaguing other developers. This includes the likes of PMDG, Pete Dowson (FSUIPC), and Orbx, just to name a few. Where there are low-level "interfaces", there will be trouble when unannounced updates are made to the executable. BE WARNED.
  • Superbug/TacPack for Prepar3D. These will be separate products from the FSX versions, but will maintain parallel development with the FSX versions. For the most part (with exceptions), features will remain the same as the FSX version. The P3D products will be available concurrently with FSX Steam Edition support.
  • For a limited time subsequent to release, existing owners of either FSX Superbug or TacPack will be offered a substantial discount on the P3D Academic version cross-grade. Final P3D pricing has NOT been determined yet.
  • The Superbug/TackPack for P3D will be available in two flavors: Academic (personal-use for non-commercial and non-institutional entities), and Professional (for commercial and institutional use). The licensing, EULA and pricing for these two versions will be discrete and terms of use will be aggressively enforced.
  • The Superbug for P3D will require the TacPack for P3D, and no non-TacPack-enabled version of the Superbug will be available for P3D. In fact all of VRS' future aircraft products will require the TacPack.
  • Like FSX Steam Edition support, P3D support requires that a new TacPack be rolled out for every P3D version update. If you upgrade P3D without checking to see if a compatible TacPack is available, you may be temporarily grounded until we roll a new, compatible version.
  • P3D 1.x and 2.x will be supported. Please be patient while we prepare exact system requirements and specific platform version requirements
.
  • Superbug AFD (a.k.a. Superbug Pro) will be a package that adds extremely high resolution flight dynamics and flight control law scheduling, high detail models, and even more advanced avionics to the existing Superbug. AFD will be an upgrade that applies to both the F/A-18E and not yet released F/A-18F products. One copy of AFD can be used to update either the E or the new F with these advanced features.
The following images, courtesy of Spins, represent a WIP of our F/A-18E and F variants. The enhanced E model will be part of the Superbug AFD (a.k.a Pro) package, and the F will be part of a new two-seater aircraft package. Enjoy, and thanks again for your support!

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Messaggio da Slappa » 20 gennaio 2015, 9:19

Questa si che è una bella notizia! !
Poco fa ho acquistato Prepar3D e sarò felice di volarci con il 18.

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Re: FSX - VRS F/A-18E / TACPAC

Messaggio da Jay » 20 gennaio 2015, 11:27

Chi ha il pane non ha i denti e chi non ha un simulatore bellico ci sviluppa l'Hornet :what:
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Messaggio da Aviators » 20 gennaio 2015, 12:36

Io nn lo comprerò. Di f18 aspetto quello di DCS

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Messaggio da Slappa » 20 gennaio 2015, 13:24

Che voi sappiate il pacchetto Vrs F18 + Tacpack mette a disposizione anche un editor di missioni?
Magari orientato ad operazioni belliche?

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Messaggio da Aviators » 20 gennaio 2015, 13:43

No.

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