
Mi-tti-co Topone!!! ...il link già suona molto bene ..."
Fly all planes in DEMO v1.1!". E in effetti come già sperimentato in passato, queste mix fra demo di aggiornamenti versioni precedenti, portano sempre a qualche nuova scoperta (ma anche a qualche malfunzionamento come indica l'autore, quindi occhio e fatevi sempre na copia di sicurezza della cartella in cui smanettate

). Dunque, (quoto il link, ...non si sa mai dovesse sparire

), la procedura è questa:
Pilotasso ha scritto:...Except for the Su-25T.
Heres how:
1-The trick is very simple just copy all the LOMAC V1.02 Bazar\world\shapes\*.* in to the same directory in the demo.
DO NOT OVERWRITE ANY OF THE MODELS ALREADY THERE.
2-The textures you need to tranfer are those in the following directories:
Bazar\temptextures
Bazar\world
3-Make a custom mission in V1.02 with the F-15 for example, and then name it after the A-10 quick start mission in the demo directory.
OR:
The demo allows to open track files, so navigate to lomac1.02 directory, open a track, then ctl-Q and take control.
Originaly posted on:
http://forums.ubi.com/eve/ubb.x?a=tpc&s ... 4381053282
See here for more details and comments!
Features:
-Fly all V1.02 planes with the new radar modes, Flight models (for Sues Mig-29's and f-15 are still revised scripted FM's) as well as the Su-25 AFM.
-New damage efects on all aircraft.
Limitations:
-The screen will go blank as there are no F-15, Su-33 or Su-27's pic to show during the mission loading screen.
-Models not fully destrutable in mid air.
-Mission creation limited to V1.02 (imported).
Its possible that there can be other V1.02 features that can be tranferred to fill in the blank DEMO gaps left By ED.
Other changes noted so Far:
Even though the flyables other than the Su-25 are still scripted FM, the Su-27 is notable for its faster rollrate and ability to perform aerobatics better and bigger stall tolerance in sharp rolls and high AOA turns.
Chiaramente tutto ciò può esser utile solo a fini di "sperimentazione" delle nuove features, questi "pasticci" non possono certo comportare alcun commento valutativo serio, trattandosi cmq dell'engine di una demo, il prodotto finito si sà , sarà sempre un'altra cosa.
Nello stesso topic c'è un'altro mod interessante x le modifiche da apportare allo script LUA che permettono di
cambiare il colore dei fumi:
*Merlin* ha scritto:open your C:\Program Files\Lock On 1.1 Demo\Config\Weapons\DrawInfo.lua
Scroll down till you see
Code:
Smokes = {}
Smokes[66] = {
alpha = 180,
r = 245,
g = 40,
b = 40,
dx = 1.455,
dy = 0.062
} -- red R-73U
Smokes[82] = {
alpha = 180,
r = 50,
g = 160,
b = 100,
dx = 1.455,
dy = 0.062
} -- green R-73U
Smokes[83] = {
alpha = 180,
r = 50,
g = 100,
b = 210,
dx = 1.455,
dy = 0.062
} -- blue R-73U
Smokes[84] = {
alpha = 180,
r = 255,
g = 255,
b = 255,
dx = 1.455,
dy = 0.062
} -- white R-73U
Smokes[85] = {
alpha = 180,
r = 245,
g = 40,
b = 40,
dx = 1.455,
dy = 0.062
} -- yellow R-73U
Smokes[86] = {
alpha = 180,
r = 255,
g = 150,
b = 35,
dx = 1.455,
dy = 0.062
} -- orange R-73U
Smokes[67] = {
alpha = 180,
r = 245,
g = 40,
b = 40,
dx = 2.0,
dy = 0.09
} -- red AIM-9S
Smokes[87] = {
alpha = 180,
r = 50,
g = 160,
b = 90,
dx = 2.0,
dy = 0.09
} -- green AIM-9S
Smokes[88] = {
alpha = 180,
r = 50,
g = 100,
b = 210,
dx = 2.0,
dy = 0.09,
} -- blue AIM-9S
Smokes[89] = {
alpha = 180,
r = 255,
g = 255,
b = 255,
dx = 2.0,
dy = 0.09
} -- white AIM-9S
Smokes[90] = {
alpha = 90,
r = 255,
g = 234,
b = 123,
dx = 2.0,
dy = 0.09
} -- yellow AIM-9S
Smokes[91] = {
alpha = 180,
r = 255,
g = 150,
b = 35,
dx = 2.0,
dy = 0.09
} -- orange AIM-9S
the only smoke color you can get is Yellow, so you will have to edit the yellow one.
just change the r,g,b numbers, grab some color codes out of paintshop or just grab them from another color that is listed
Come potrete notare dagli screen-shot di questo interessante topic, il fumo è emesso dai missili (AIM-9S in questo caso), che da ciò che m'è sembrato di capire fungono da POD-Smoke.
A risentirci dopo gli "esperimenti". Sciao
